Tegenvallend nieuws: ontlading niet meer te koop bij de Spar

Na een treurige ondergang van de locatie in Flux was de Spar in Luna er alles aan te doen om een volgende sluiting te voorkomen. Een belangrijk onderdeel van het reddingsplan was het uitbreiden van de doelgroep door de nieuwste artikelen van EasyToys aan te bieden aan de nieuwe generatie studenten met een iets te korte aandachtsspanne voor het betere handwerk: de TikTok-studenten.

Na uitgebreid klantenonderzoek bleek de gemiddelde TU/e-student namelijk tegen verschillende problemen aan te lopen: een gebrek aan sociale vaardigheden, een fundamenteel uitblijven van (vrouwelijke) sekspartners en de afwezigheid van een groepsorgiegevoel na het vertrek van de community manager van de TU/e. Daarom was de keuze voor het stimuleren van individueel genot ook niet meer dan logisch.

Deze nieuwe maatregel was specifiek gericht op de jongste generatie studenten, de studenten mét basisbeurs: de pechgeneratie heeft namelijk toch geen budget voor speelgoed. Daarnaast bleek er onder die generatie ook geen behoefte: ze waren toch al genaaid.

Echter, deze nieuwe aandachtstrekker bleek tevergeefs. De verkoop bracht niet de climax die het had moeten zijn en heeft niet aan de verlangen voldaan. Het resultaat, de student komt van de koude kermis thuis, want de producten worden weer uit de schappen getrokken.

Of dit het laatste innovatieplan van de Spar is, valt nog te bezien. De Spar heeft namelijk nog nooit een slecht plan tegengehouden, net zoals de poortjes bij de checkout ook nog geen diefstal hebben tegengehouden.